Review: Draagbare én draadloze speaker Rockbox Round van Fresh 'n Rebel

28 februari 2017 geplaatst door Brian Sandifort - x comments
Dit is de draagbare én draadloze speaker Rockbox Round van Fresh n Rebel
De draagbare én draadloze speaker Rockbox Round van Fresh n Rebel verbindt je gemakkelijk met je muziek app en Spotify

Voor high tech apparatuur met een gaaf design hoef je tegenwoordig niet meer uit te wijken naar Sillicon Valley. Hier, in de havenstad van Nederland vind je namelijk ook genoeg moois. Het Rotterdamse label Fresh 'n Rebel is daar een voorbeeld van. Zij vroegen mij hun draadloze speaker Rockbox Round Fabriq Edition te testen. Deze zeer draagbare speaker is niet alleen een plezier voor het oog, de kwaliteit van de muziek die het laat klinken is ook nog eens om over naar huis te schrijven. De spatbestendige speaker combineert hoogwaardige materialen met een excellent geluid zodat je overal de show kan stelen. De bovenkant van de Rockbox Round Fabriq Edition is gemaakt van een stevige stof, het omhulsel is zacht aanvoelend kunststof en er zit ook een leren riempje aan waar je de box eventueel aan hangen.

De Rockbox Round Fabriq Edition - die ik bestelde in het grijs, maar sinds kort ook in Ruby (een donkere bordeauxrode kleur) verkrijgbaar is - wordt geleverd in een plastic verpakking met een uitneembare bodem. Wanneer je de zijkanten van deze bodem indrukt, kun je direct met de speaker aan de slag. De draagbare speaker van Fresh 'n Rebel heeft een batterijduur van zo'n 8 uur en toen ik hem uit de verpakking haalde was hij voldoende opgeladen om hem direct aan een aantal tests te onderwerpen. Zonder mijzelf door de (zeer kleine) handleiding te wurmen, vond ik aan de zijkant de aan/uit knop. De speaker werd daardoor meteen beschikbaar bij de instellingen van mijn telefoon onder het tabje Bluetooth. Het enige wat mij nog te doen stond was een nummer uit te kiezen om af te spelen en eens even te kijken hoe goed dit kleine, compacte speakertje beats kan blazen. Wanneer de Rockbox Round verbonden is met je telefoon hoor je een vrolijk toontje, vanaf dat moment verschijnt ook bij je muziek player - zowel de muziek app als Spotify - de optie om je muziek te streamen op de draadloze speaker van Fresh 'n Rebel.

Voor de grootte van de speaker komt er zeker goed geluid uit! En persoonlijk vind ik het ook heel erg aantrekkelijk dat de speaker zo'n strak design heeft. Het geluid van de Rockbox Round Fabriq Edition is goed hard als je het volume van je telefoon op maximaal zet; je kunt er een flinke ruimte mee vullen. Even een boekje lezen met rustige Spotify muziek op, zonder de afleiding van m'n telefoon of een speaker voor een gezellig huisfeestje; de Rockbox Round is geschikt voor meerdere situaties.

Fresh 'n Rebel - het merk achter de Rockbox Round en vele andere handige snufjes voor geluid en (anti-)snoertjes - is trots op het Dutch Design en dat mag ook zeker. De Rockbox Round Fabriq Edition in grijs, zoals weergeven in dit blogbericht en waarop deze review is gebaseerd, is verkrijgbaar via de website van Fresh 'n Rebel voor € 39,99.

Brb, ben even rocken met m'n Rockbox...

This article is not available in English at this moment. Would you like to use Google Translate for translation?

Dit artikel is gemaakt in samenwerking met Fresh 'n Rebel Rockbox Round. De inhoud van het artikel en de meningen en creatieve uitingen die hierin zijn verwerkt, zijn van mij en zijn onafhankelijk tot stand gekomen.
#fresh 'n rebel #rockbox round #review #wireless #speaker #bluetooth #fabriq edition